« ブラックホールの内部構造=我々の住んでいる世界と相似形なのですよ。【2-8】 Internal structure of black hole = is the world we live in and similar figures. | トップページ | 北朝鮮と米国を結ぶ大圏コース?What was the "great-circle route between North Korea and the United States in Washington, from Russia and Arctic Canada via Washington »

2018年5月23日 (水)

第3章 人工衛星の心?Artificial satellites in mind and the mind?" … Their curves and bends along the arc going' not going at all.

人工衛星の心?…『自分は円弧に沿って曲がりながら進んでいる』とはちっとも思っていない。
31重力圏?慣性の法則アインシュタイン思想説明すると、宇宙の姿が見えて来るGravity? To explain the law of inertia in Einstein's ideas come into view is the appearance of the space. 
  遠心力とか向心力という言葉を使わなくても「時空間が曲がっている」ということを使うだけで、人工衛星が地球の周りを一定速度で回ることは説明できるのです。
万有引力という言葉を用いないでも「時空間が曲がっている」事実を使うだけで、天体の動きを説明できるのです。

 説明しましょう。地球も1つの星であり、その近辺の時間の進み遅れ具合は、地球の中心からの距離Rに比例して伸び縮みしています。
《これは、GPS衛星の時計の進み遅れで確かめられている事実です。》
 1個の人工衛星を2つに分けて考えましょう。
地球に近い半球と遠い半球とに分けて考えるのです。

☆1、近い半球の重心点から地球の中心点までの距離を、R1としましょう。
☆2、遠い半球の重心点から地球の中心点までの距離を、R2としましょう。
この人工衛星に(こころ)があるとして、その心は『一定速度Vどこまでも真っすぐに飛んで行こう』としているつもりになっているのです。
でも、実際には地球の周りを一定速度Vで公転しているのです。それを、「時空間が曲がっている」ということだけ使って説明できればいいのでしょ。
 簡単です。やってみせましょう。

It is can be explained just by using that space and time are curved centrifugal force directed power Word without the artificial satellite around the Earth at a constant speed around.  Is using the word "gravity" "bent time and space" the fact alone, could explain the movement of celestial objects. Let me explain. Earth star, so delays around the time go proportionally to the distance R from the center of the Earth is oscillating.
This is a fact has been confirmed by GPS satellite clock lead-lag.
1 satellites in two parts, let's turn our attention. Divide the hemisphere close to the Earth and distant hemisphere is given.

1, Center of gravity in terms of closer hemispheric let R1 and distance from the center of the Earth.
2, From the gravity of distant hemisphere R2 the distance to the center of the Earth.
 Artificial satellites in mind and the mind "at constant speed V, to straight up where fly ' as is going to be.  But it is in fact orbiting around the Earth at constant speed V. I could explain it in that space and time are curved? It is easier. I want to do.

 アインシュタイン思想〔時空間が曲がっている〕をやさしく言うと、「時間の進み具合は地球の中心点からの距離Rに正比例で伸び縮みしている」ということなのです。
ですから、1秒間に進む距離をLとすると、L1R1VL2R2V となるので、近い半球の進む距離L1は、遠い半球の進む距離L2に比べて少しだけ短くなります。
人工衛星を分けた2つの半球は実際にはくっ付いていますから、人口衛星全体としては、地球に近い半球側に曲がっていくということになります。
 円周の長さは2πRでしたね。
よって
  L1R1VL2R2V と言う具合に、LRに比例しているので、結果的にこの人工衛星は半径R(R1R2)/2 という半径の円周軌道上を進んで行くことになるのです。人工衛星本人はあくまで真っすぐ進んでいるつもりなのですから、不思議ですね。
Einstein thought [bent time and space] and say gently, "the progress of time stretch the distance R from the center of the Earth in direct proportion" that is. Therefore forward near the hemisphere becomes the distance traveled per second to the L and L1 = R1xV, L2 = R2xV, so the distance L1 will be just a little bit shorter than distant hemisphere go the distance L2; right? That has hanging around is actually two separate satellite hemispheres and then bends close to the Earth hemisphere as a whole satellite. It was the length of circumference 2 π R. It is L1 = R1xV, L2 = R2xV and so the l is proportional to R, so ultimately this satellite will go ahead a circular orbit of radius of R = (R1 + R2) / 2. Satellite identification are going are going straight at the end of it is so strange.
 どうです。万有引力や遠心力・向心力などと言う言葉を一切使わないで、ただ一つ『球体の中心点からの距離Rに正比例して時間の進み具合が伸び縮みしている。そのように時空間は曲がっている』という前提だけで説明できたでしょ。
Whether it is. Without using the term ‘Gravitation and centrifugal force and directed mind power’ and using only one “directly proportional to the distance R from the center of the sphere, and the stretch on the progress of the time. Space-time is curved so that”; that you could explain the premise alone.
 この説明は、太陽を中心とした重力圏内においても一緒です。
銀河の中心にあるブラックホールを中心とした重力圏内においても一緒です。
要するに、物質が存在するその周囲の時間の進み具合は半径比例で伸び縮みしています。この「時空間が曲がっている」というアインシュタイン思想の下では、遠心力も向心力も消えてなくなる。重力だとか引力だとかいう言葉さえも使わずに天体運動の説明が済んでしまうのです。「時空間が曲がっている」ということを納得していただけましたか?
This description is together within a gravity centered on the Sun. It's also within the gravity centering on the black hole at the center of the Galaxy. In short, progress around the time of the contract with radii proportional. This "space and time are curved’ Einstein thought under the centrifugal force is towards power, hero. The word gravity, gravitation, even is it ends without a description of Celestial movements. Were convinced that space and time are curved?
 質問ですか。どうぞ。
「人工衛星はともかくとして、太陽の周りを回っている土星とか木星などという衛星は楕円軌道を描いているではないか」という質問ですね。
その場合には、その衛星が太陽に最も接近した点(近日点)で上記の話を考えてみればいいのです。近日点を通過する時のスピードが最も速くて、遠日点を通過する時のスピードが最も遅い。
近日点通過時点で太陽に近い半球と太陽から遠い半球とに分けて考えれば、楕円軌道になるか、あるいは放物線軌道になるのか、双曲線軌道になるのかが分かります。
 但し、めんどうな計算は、専門の物理学者先生たちにおまかせしましょうね。
 Is the question?
Here you are. It is "etc. Apart from artificial satellites orbiting around the Sun, Saturn or Jupiter satellite orbit portrays in is not?" question.
 It is a look at point (perihelion) the satellite closest to the Sun, that if you talked about above. The slowest speed of the fastest speed to pass perihelion, Aphelion pass through. Turns out or becoming into hemisphere close to the Sun at perihelion passage and far from the solar hemisphere and, given the elliptical orbit, or to a parabolic orbit, or become a hyperbolic orbit. However, troublesome calculation is professional physicists to guess Let's leave it to the teachers.

 もう一つ質問ですか。
慣性の法則って何ですか?」という質問ですね。
先ほど、「人工衛星に があるとして、その心は『一定速度Vで、どこまでも真っすぐに飛んで行こう』としているつもりになっている」というお話しをしたでしょ。その のことですよ。慣性の法則とは、「外から力が作用しなければ、その物体の運動は等速運動を続けます」という法則です。等速運動とは一定のスピードで動き続けることであり、円運動している物体ならば、円軌道上を半永久的に回り続けるということを意味しています。
 One more question?
 "What is the law of inertia?" It is the question. Earlier, "satellites in mind as their hearts" at constant speed V, to straight up where fly ' as is going to be "say I talked. With that in mind. The law of inertia is a law stating that "unless force is applied from the outside of the motion velocity continues to". Continue around the circle orbit semi-permanent objects keep moving at a constant speed and velocity, and the circular motion if that means.

 太陽の重力圏内にある星々の心は、自分では太陽に引っ張られているとはちっとも思っていないのです。『自分はどこまでも真っすぐに進もうと思っているし、真っすぐに進んでいる』と思っているのです。これがアインシュタイン思想での慣性の法則です。
It is not at all thought and heart of stars located in the gravity of the Sun have pulled into the Sun in their mind. "To straight up where he going forward and then going straight up ' and he think it is. This is the law of inertia on Einstein's ideas.
 もう一つ質問?
重力圏とは何?」という質問ですか。
簡単に言うと、時間の進み遅れ具合が周囲と較べてハッキリと異なる範囲内のことです。地球も重力圏を持っていますし、太陽も天の川銀河も重力圏を持っています。太陽の重力圏内で地球や月は運動していますが、月の運動を考える時には、地球の重力圏内だけで考えるれば十分です。太陽の重力圏や銀河の重力圏のことは考えなくて良いということ!
One more question? "What's a gravity?" is the question. Within a clearly different compared around the time lead lag so in a nutshell, that is. Earth has a gravity and the Sun and the Milky Way Galaxy has a gravity. Think alone within Earth's gravity when considering the motion of the moon has been campaigning within the gravity of the Sun, the Earth and the Moon, and is enough. You better not think of gravity area of solar and Galactic gravitational sphere that is!
Yet "?' is it?

 まだ『?』ですか。
アポロ宇宙船が月の重力圏内に入って作業をしている時の事を思い出して下さい。その作業中は地球の重力のことも、太陽の重力のことも考慮する必要は全くなかったでしょ。
による周りの時間の進み遅れ具合が支配的な場所が月の重力圏なのです。アインシュタインは『重力現象が、時間軸の伸び縮みということに1:1対応で置き換えられる』ということを発見したのです。 今日はここまでにしましょう。 2017 5/20 Hiro. Oyama
 
Please remember when working within the gravity of the Moon in Apollo. There was no need to consider that the gravity of the Earth and that the gravity of the sun while doing their job, right? Lead lag so in around moon’s time a dominant place on gravitational sphere is. It is found that the "gravitational phenomena that the elasticity of the time axis 1:1 response will be replaced with" Einstein. Today so far.
PS. この勢いなら「暗黒物質や暗黒エネルギーが机上の空論だ」と証明するまでに、あまり時間はかかりませんね。
Not take much time to prove if this momentum, "dark matter and dark energy's discussion is fake".

discussion ディスカッション 3-1-1 Discussion

 
宏より、
 
「遠心力・向心力」という言葉を使わないで、銀河や銀河団を含めてあらゆる天体の動きを説明できることが分かりましたか?
 
これさえ心から理解できていれば、「暗黒物質・エネルギー」なんてものを無理やり考え出さなくても良かったのです。何兆円という国家予算を使って、「暗黒物質・エネルギー」探しをしたことを未来の歴史学者が笑う日もそう遠くないでしょう。
 
 銀河の周囲の時空間も曲がっていて、レンズ効果を生み出しているのですよ
 
        投稿: | 2017527
 From Hiro. Oyama: I found that can explain the movement of all celestial objects, including galaxies and clusters of galaxies do not use the term "centrifugal force and directed mind power" at all, or? Even this understanding from the heart, something like "dark matter / energy, force create is good. So far, future historians laugh at you looking for dark matter and energy, using the State budget of trillions of yen. It is around the Milky Way space and time are curved and are producing a convex effect. By: | 5/27/2017 (Saturday) 5:41
miyamo
です。
 
 今回の話は全く同意できます。宇宙の物理現象を的確に言い表している。自ら発した光が直線的に進み、最後は自分の真後ろから戻ってくる現象も上手く説明できそうです。
 
最近、ヒッグス粒子に質量があると証明されたり、重力波に関する問題が解決したりという天文学上の発見が続いています。物理や数学に素人ながら、報道を興味深くみている人間としては謎が解決していくたびにわくわくします。私は文学部出身で理系の難しい問題は全く無知ですが、数学や物理にロマンを感じている者です。
SF
ドラマでスタートレックというシリーズがあり私は子供の頃の宇宙大作戦などを夢中でみていました。USSエンタープライズ号のファンでした。あとNHKでやっていたタイムトンネルも好きな番組の一つです。ブラックホールや超新星などの極端な存在がまだ謎に満ちていますが、実験屋と理論屋の双方が納得できるような結論が導き出されたら良いですね。 投稿: miyamo | 2018117
 This story can be totally agree. Physical phenomena in the universe are voicing precisely.  Whence he progresses in a linear fashion, the last well coming back from behind their behavior can be explained. Proven recently, Higgs particles have mass, or solve problems with gravity wave astronomy discoveries that followed. As the man lay in physics and mathematics, while interesting watching coverage to resolve mystery every time exciting. This is who I am totally clueless to the literature department from the hard science problems in mathematics and physics feels romantic. In SF drama series called Star Trek I Star Trek in childhood, such as crazy, was. Been a fan of the USS Enterprise. It is like a time tunnel later did at NHK program. It is good if such convincing both experiment and theory building is extreme, such as black holes and supernovae are still full of mysteries, but the conclusion is derived. By: miyamo | 1/17/2018 (Wednesday) 18:01
miyamo
さんへ。
 
 いつも熱心に私のブログにコメント頂き、有難うございます。宮本保宏さんの「宏」が、あなたと私(大山宏)とで共通だったのは、今から考えると偶然とは思えません。感謝です!
 
 さて、今日のお話しは中学校の理科のお話しです。貴方は試験で、次のような質問が発せられたと思って下さい。
 
問題:「Y=aX+b の実験式が理論的に組み立てられていました。詳細な実験を行なったところ、b0.0000000000000000001という具合の限りなくゼロに近い数値が、bの推定値として得られました。あなたは回答用紙に『b0』と回答しますか。それとも、ゼロの個数を数えてb10^-19』と答案用紙に記入しますか?」
 
 miyamoさんならどう回答なさいますか?
 当然、『b0』と胸を張って回答なさるでしょう。これが理科の解答として正解ですね。『b10^-19』と書いたら数学の答えとしては正解でしょうが、理科の試験問題の解答としては『大間違い』として、その試験は落第でしょ。
 
 ましてや、b=0.00000000000000000000000000000000000000000000000000000001 という結果が実験の結果得られた場合では、ゼロの数を忙しい試験の最中にチェックするのが馬鹿らしい、と気が付くはずでしょ。
 
 この馬鹿々々しい間違いに気が付かず、世界中の物理学者が胸を張って『b10^56 』だとか、『b10^-120』が正しいのだ、と大激論を数十年間戦わせ、数兆円の国家予算をかけておられるのですから、お笑いを通り過ごしているとは思いませんか。
 
 最近の宇宙論の本や科学雑誌だけでも日本国内だけで数十冊以上が出版されていますが、どの本にも、この間違いに気が付いていないのですから不思議を通り過ごしているとは思いませんか?現在教鞭をとっておられる高名な物理学者諸先生の中でだれが最初にこの「勘違い」に気が付かれるのか楽しみですね。
それともこれはノーベル賞級の発見なのでしょうか? 投稿: 宏大山 | 2018120
 Of course, put the breast with b = 0, will you answer. This is the correct answer as the answer to science. "b = 10^-9 ' and if you write as the mathematical answer will answer as science exam answers right fail the examination as a "Big mistake".
 And b = 0.0000000000000000000000000000000 result experiments resulting in the
 Number of zeros that stupid check in the middle of the busy exam, and you should find you.
 Greate mistake without noticing, physicists around the world proudly "b = 10^-56 ', say" b = 10^-120 ' because it's correct, and intense debate pits over the last few decades, and that they spent several trillion yen State budget for, you don't think having a road comedy. they don't think not have realized this mistake, which even in recent Cosmology books and scientific journals just over dozens of books published only in Japan, but because having the street wonders? It is fun in currently teaches that have taken prestigious physicist and teacher who first "misunderstanding" notice.
 It is found in the Nobel Prize class of? By: Hiro. Oyama | 1/20/2018 6:54

miyamo
より、
太陽系第三惑星の地球が種々の僥倖に恵まれて、今日の生命に溢れた星になりました。
太陽からの距離、温度、水、空気中の酸素など、ほぼ奇跡のような環境です。食物連鎖の頂点にいるヒトという種族がただ食べて生きていくことに飽きて、数学や物理という学問を始めました。いろいろな謎がそれらによって解明され人類は文明を発展させてきました。
 ただ生きていくだけならこれらの問題は一切気にする必要はありません。
しかし、私は宇宙や数学がロマンに満ちたワンダーランドのような気がします。
飢餓や貧困といった問題を抱えながら、一方で巨大な実験施設に大金を使っている。
日本という豊かな国に生まれたことを幸運だと考えています。
そうやって様々な謎を解明してきたのが歴史です。
私は大学で西洋史を専攻したのですが、古くは紀元前の時代から数学が使われています。
 そうやって発展してきた学問が今やアインシュタインも古典物理学とされ、量子力学全盛の現代です。私が生きている間に、どんな謎が解明されるのかわくわくしています。
 投稿: miyamo | 2018120 0943
 Blessed with the luck of the third planet of the solar system the Earth's various and full of life today. Is oxygen's distance from the Sun, temperature, water, in the air, almost like miracles. Tired of tribes that humans are at the top of the food chain just to eat, live, began to study mathematics and physics.  Various mysteries was solved by them, human beings evolved civilization. You do not need to worry about any of these issues, if only just to live. However, I feel like a Wonderland filled with romantic universe and mathematics. Despite problems such as hunger and poverty, on the other hand a huge laboratory using money. I think lucky to be born in Japan is a rich country. In doing so, have been investigating various mysteries is the history.  Is out of date, but I majored in European history at the University of B.C. from used math. Science has evolved, it is now classical physics and Einstein, is a contemporary of quantum mechanics. Has a thirst what mystery is revealed while I'm alive, it's exciting.
        By: miyamo | 1/20/2018 9:43

 miyamoさんへ。
コメント感想ありがとう。確かに「量子力学全盛の現代」です。でも、このブログの記事を「間主観性〔相手の立場に立って物事を考える〕の立場」に立って、読むべき人が読んでくだされば、『量子力学の専門家が宇宙論に大変な出しゃばった発言をした』事を大反省されることでしょう。最新宇宙論がひっくり返るのは、miyamoさんとしても、わくわく、ドキドキされる事件となることでしょう。 大山宏より
 Thanks for the feedback comments. "Quantum dynamics of contemporary" indeed. But this blog post "between subjectivity [standing in the standpoint of the person, thinking about things] of position" in will be great remorse, everyone should read the "quantum mechanics expert in Cosmology dared remarks hard" thing did. Tipping the current Cosmology will be as miyamo's exciting, pounding the incident. From Oyama Hiro.
 大山殿へ 一つ質問させて下さい。
今日の話しは『「時空間が曲がっている」ということを使うだけで、人工衛星が地球の周りを一定速度で回ることは説明できる』ということでしたが、地球がそこに無くても同じような時空間の曲がりさえその場所にあれば、人工衛星は回転という等速運動を続けるということですか?
 投稿:
| 2018122 1437
 Please make one question to Oyama. Today's talk was that "can be explained just by using that space and time are curved and artificial satellite around the Earth at a constant speed around' the Earth there without even bent for the same spatio-temporal location, That satellite will continue the rotation velocity? By: | 1/22/2018 14:37
 その通りです。詳しい説明はまたの機会にするとして、簡単に説明しましょう。
 地球の中心にもブラックホールがあります。半径で9mm程度の大きさですが、
そのブラックホールに対応する時空間歪みさえあれば(地球がそこに無くても)、人工衛星は回転という等速運動を続けるのです。
光さえも脱出できないのがブラックホールなのですから、それを地球という衛星に乗っている高等微生物〔あなたのことですよ〕は見ることは出来ませんね。
 でも、そのブラックホールからの距離に正比例する形で、時間の進み方が早くなっているのです〔これが時空間の歪です〕。
だから衛星は回転という等速運動を続けることができるのです。
衛星の心は、あくまで真っすぐに等速運動し続けていると思っている(感じている)のです。不思議でしょ。大山宏より
     投稿:
| 2018122 1459
 You are right.  Detailed description is also the opportunity, let me explain briefly. The black hole in the center of the Earth. (Earth is there no), artificial space between strain associated with the black hole RADIUS is the size of a 9 mm, but even if they keep the velocity of rotating satellites.
 Light even higher microorganisms cannot escape a black hole, since it mounted satellite Earth [you're], I can't see. But is that early time and how it is directly proportional to the distance from a black hole in [this is the distortion of time and space]. That is why satellite can continue the rotation velocity. Think satellite heart is just straight up velocity and continue that (he feels) is. Strange, isn't it?
 Post from Hiro. Oyama: | 1/22/2018 14:59
[3-2] アインシュタイン思想の解釈間違い』を何時まで続けるの?懺悔を
[3-3]
銀河同士の衝突事件の真-1 父兄参観日にてフィボナッチ女史が語る。
[3-4] 銀河同士の衝突事件の真-2 暗黒物質の正体とは?父兄懇談会にて)
[3-5] 剛体重心点からの距離比例で時間軸の矢が出射!←GPS衛星の時間遅れ
[3-6] ブラックホールの大きさは、小学校の「算数」で算出できる
[3-2] Interpretation mistakes of Einstein's thought. Confession!
[3-3]-1 the truth of the collision between the Milky way Fibonacci's talk at parent visitation day.
[3-4]-2 the truth of the collision between the Milky way and the identity of the dark matter? (At parents meetings)
[3-5] from rigid body Center of gravity point distance proportion in exit arrow of time axis!
GPS satellite time delay.
[3-6] the size of the black hole can be calculated by arithmetic in elementary school!

|

« ブラックホールの内部構造=我々の住んでいる世界と相似形なのですよ。【2-8】 Internal structure of black hole = is the world we live in and similar figures. | トップページ | 北朝鮮と米国を結ぶ大圏コース?What was the "great-circle route between North Korea and the United States in Washington, from Russia and Arctic Canada via Washington »

Fフィボナッチ実数列。Real Fibonacci numbers」カテゴリの記事

コメント

 近日点よりも、「遠日点」で議論した方が、興味深いですね。
即ち、地球から300,000Km離れたところが「遠日点」だったとしましょう。〔月は地球から38万Km離れていますから、30万Kmとは、月の周回軌道のちょっと手前です〕。
 地球の重心点からの距離に正比例して『時間軸の矢が伸び縮み』しているのですから、
1)速度が30万Km/sec の移動物体〔光ですよ〕は、完全な円軌道になります。《この辺りを飛び交っている光は地球には永久に届かない!》
2)更に、月の回転速度と同じスピードで物体が移動していれば、「遠日点」だった地点が一気に「近日点」へと変身した楕円軌道に変わります。《この光は地球には絶対に届かない!》
3)月の回転スピードの2倍のスピードで移動する物体もあるはずです。その物体はちょっとコースが変わるだけの双曲線軌道になるでしょう。《地球にはこの光は絶対に届かない!》
 結論
〔1〕我々の地上に届く無限のかなたからの光は、小さな地球めがけて進行して来る光線だけ。
〔2〕ちょっと外れる光や物体は、わずかにコースが曲がるのみで、地球の傍を超光速で通過している。
 昇る朝日や沈む夕陽は大きく見えるし、昇る月も沈む月も実際に大きく見えますが、その理由が分かりました。地球重力(時空間歪み)による凸レンズ効果で大きく見えるのですね。
 これまで、『比較対象物があるから大きく見えるという心理効果です』という説明で納得させられていましたが、あれは《誤魔化し論》だった模様ですね。
 夏休みの自由研究テーマがまた一つ出来ました。
「月や太陽の視直径を測ってみましょう。昇る陽沈む陽(昇る月沈む月)の視直径は、頭上にある時よりも明らかに大きい!実測で確かめることが出来ました!」ってのは如何です?
これって実際にやってみたら「総理大臣賞」ものじゃないかな?(^o^)。

投稿: Oyama | 2018年5月25日 (金) 01時53分

コメントを書く



(ウェブ上には掲載しません)




トラックバック

この記事のトラックバックURL:
http://app.f.cocolog-nifty.com/t/trackback/1199928/73052041

この記事へのトラックバック一覧です: 第3章 人工衛星の心?Artificial satellites in mind and the mind?" … Their curves and bends along the arc going' not going at all.:

« ブラックホールの内部構造=我々の住んでいる世界と相似形なのですよ。【2-8】 Internal structure of black hole = is the world we live in and similar figures. | トップページ | 北朝鮮と米国を結ぶ大圏コース?What was the "great-circle route between North Korea and the United States in Washington, from Russia and Arctic Canada via Washington »